Το διαδίκτυο, τα κινητά τηλέφωνα και τα social media έχουν πλέον γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Ιδίως μέσα στο 2020, μια δύσκολη χρονιά λόγω των έκτακτων συνθηκών σε ολόκληρο τον κόσμο, οι χρήστες social media αυξήθηκαν ταχύτατα, φτάνοντας τα 4,2 δισεκατομμύρια. Την τάση αυτή, καθώς και πολλές άλλες, κατέγραψε η έρευνα Digital 2021.

Όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος η We Are Social και η Hootsuite ένωσαν τις δυνάμεις τους και μας παρουσιάζουν τις παγκόσμιες τάσεις στον ψηφιακό κόσμο. Η έρευνα Digital 2021 παρουσιάζει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την παγκόσμια ψηφιακή κοινότητα, όπως τα εξής:

  • Οι χρήστες του διαδικτύου παγκοσμίως είναι 4,66 δις.
  • Από αυτούς, τα 4,2 δις (το 90%) είναι ενεργοί χρήστες των social media. Ο αριθμός είναι αυξημένος σε σχέση με πριν από 12 μήνες, κατά 490 εκατομμύρια.
  • 5,22 δις άνθρωποι χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο.

Ο αριθμός των ενεργών χρηστών social media στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 9,7% σε σχέση με ένα χρόνο πριν

Τα στοιχεία για την Ελλάδα

Συγκεκριμένα για τη χώρα μας, η έρευνα καταδεικνύει επίσης αυξητική τάση σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Σε αυτό συνέβαλε σίγουρα και η πανδημία, που μας έχει αναγκάσει να είμαστε περισσότερο online από ποτέ! Ας δούμε κάποια στοιχεία:

  • Οι χρήστες του διαδικτύου στη χώρα μας είναι 8,39 εκ.
  • Οι ενεργοί χρήστες social media στην Ελλάδα είναι 7,4 εκ. Ο αριθμός αυξήθηκε σε σχέση με ένα χρόνο πριν κατά 9,7% (+650.000).
  • Ο αριθμός των χρηστών Social Media που χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο για πρόσβαση σε αυτά είναι 7,13 εκ.

Τα κορυφαία social media στη χώρα μας είναι τα εξής (εκτιμώμενο κοινό):

  1. YouTube: 7,4 εκ.
  2. Facebook: 5,6 εκ.
  3. Facebook Messenger: 4,8 εκ.
  4. Instagram: 4 εκ.
  5. LinkedIn: 1,8 εκ.
  6. Pinterest: 1,67 εκ.
  7. Snapchat: 855 χιλ.
  8. Twitter: 512 χιλ.

Οι κορυφαίες mobile εφαρμογές ήταν το Viber, το Facebook Messenger, το Facebook, το Instagram και το Whatsapp

Εξίσουν ενδιαφέροντα είναι τα δεδομένα για τη χρήση κινητού τηλεφώνου:

  • Στην Ελλάδα υπάρχουν 14,02 εκ. συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας.
  • Ο χρόνος χρήσης κινητών με λογισμικό Android είναι 25% αυξημένος σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
  • Κατά τη διάρκεια του 2020, κατεβάσαμε στα κινητά μας 250 εκ. εφαρμογές. Οι πρώτες σε downloads ήταν το TikTok, το Facebook Messenger, το Viber, το Instagram και το Zoom Cloud Meetings.
  • Οι κορυφαίες εφαρμογές από πλευράς ενεργών χρηστών ήταν το Viber, το Facebook Messenger, το Facebook, το Instagram και το Whatsapp.
  • Το συνολικό ποσό που δαπάνησαν οι καταναλωτές για mobile εφαρμογές μέσα στο 2020 ήταν 150 εκ. δολάρια, δηλαδή λίγο περισσότερα από 120 εκ. ευρώ.

Τα δεδομένα της έρευνας σημαίνουν ότι όλοι μας, σε παγκόσμιο επίπεδο, «ζούμε online» περισσότερο από ποτέ

Τι σημαίνουν αυτά τα στοιχεία για μια επιχείρηση;

Με απλά λόγια, τα δεδομένα της έρευνας Digital 2021 σημαίνουν ότι όλοι μας, σε παγκόσμιο επίπεδο, «ζούμε online» περισσότερο από ποτέ. Σε αυτό συνέβαλε οπωσδήποτε και η πανδημία, που έπληξε δραματικά την καθημερινότητά μας, την κοινωνική ζωή και την οικονομία.

Αυτή είναι και η στιγμή που οι επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν, με αποφασιστικότητα και σεβασμό προς το κοινό τους, στην online εικόνα τους: στο website, στην παρουσία της στα κοινωνικά δίκτυα, στην προβολή μέσω διαφημίσεων. Άλλωστε, οι άνθρωποι του σήμερα βρίσκουν «καταφύγιο» στα social media όχι μόνο για να ενημερώνονται και να ανταλλάσσουν απόψεις, αλλά και επειδή η κοινωνική απομόνωση, που ήρθε ως συνέπεια των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, ανέδειξε περισσότερο από ποτέ την ανάγκη χρήσης σύγχρονων μέσων για να επιτευχθεί η πολυπόθητη διανθρώπινη επικοινωνία.

Αν είσαι επιχείρηση, λοιπόν, είναι καλό όχι μόνο για την εικόνα σου, αλλά και για την ουσιαστική σχέση με το κοινό σου, να βρίσκεσαι όπου βρίσκεται, συμβάλλοντας με τον δικό σου τρόπο στην ανάγκη του για επικοινωνία.

Πηγές

Δείτε την έρευνα Digital 2021 εδώ
Δείτε τα στοιχεία για την Ελλάδα εδώ